• Kulturnettverket har flyttet inn på sykehuset-innlandet.no
    Gi oss gjerne beskjed hvis du opplever feil eller mangler. Bruk funksjonen «Fant du det du lette etter?» nederst på siden.

Fjelltur med overnatting - Kulturnettverket i Oppland

Kulturnettverket i Oppland inviterer til årlig to dagers fjelltur med overnatting. Bli med på aktive dager i fjellet rundt Skeikampen i Gausdal!

11.

10.45 Lillehammer, Strandtorget

11.00 Segalstad bru

11.45 Ankomst innerst i Torsdalen

Fjelltur med en runde på cirka 6 km opp til Prestkampen (1 203 moh,), langs med Bånseterkampen og ned til Gammeldalen. Inneholder noen brattere partier, men på lett og god sti i åpent fjellterreng.

Etter hvert spiser vi nistepakka, og Kulturnettverket frister med forfriskende overraskelser. Gode muligheter for kortere og lengre turer.

Torsdag 12. september

Vi kjører tre turopplegg parallelt. Påmelding til disse gjøres på hotellet dagen før (oppslag på tavla i resepsjonen).

Tre turalternativer

1. Gammeldalen til Skeikampen på sti: Flott gåtur på 7 km i nydelig terreng på baksiden av Skeikampen og tilbake til hotellet.
  1. Gammeldalen til Skeikampen på grusvei: 5,5 km på grusvei fra innerst i Torsdalen og grusveien tilbake.
  2. Seterrunden: En lett og fin tur på 3,7 km på grusvei i variert terreng og naturskjønne omgivelser.

Program for turalternativ 1 og 2

08.00 Frokost

09.30 Avreise med minibusser fra hotellet og kjøring inn Torsdalsveien (bomvei, 50 kr) inn til Gammeldalen hvor turalternativ 1 og 2 starter.

13.00 Lunsj på hotellet for alle. Vel hjem!

Program for turalternativ 3

08.00 Frokost

10.00 Seterrunden. Turen har utgangspunkt fra hotellet.

13.00 Lunsj på hotellet for alle. Vel hjem!

Alle må sjekke ut av rommet før turene. Bagasje kan settes i avlåst rom ved siden av resepsjonen.

For deg som ikke vil overnatte, er arrangementet gratis.

Egenandel kr 500 per person i dobbeltrom og leilighet (du får eget soverom i leilighet), kr 600 i enerom (for både deltagere og ledsagere). Samlet betaling ved utsjekk i resepsjonen torsdag.

Betalingen dekker følgende:

• Forfriskninger, frukt og kaffe/te
  • Festmiddag onsdag
  • Overnatting onsdag til torsdag på Thon Hotel Skeikampen
  • Frokost og lunsj torsdag (mat utover dette må ordnes på egenhånd)

Hver enhet/kommune har ansvar for ledsaging av sine deltakere på turen, for organisering av transport og forsikringer.

Det er viktig at deltakerne liker å være aktive ute. Arrangementet er alkoholfritt.

Pakkeliste

• Liten tursekk
  • Turkopp
  • Langt undertøy (superundertøy/ ull)
  • Ullsokker
  • Varm genser (eks ullgenser/ fleecegenser)
  • Vindtett jakke og bukse
  • Eventuelt lue, votter/hansker
  • Sko som holder deg varm og tørr på bena
  • Sitteunderlag
  • Drikkeflaske
  • Klær til middag
  • Innesko
  • Toalettsaker, medisiner etc.
  • Eventuelt eget utstyr som du kan få bruk for på fjellet, for eksempel fotoapparat, kikkert og lignende

Veibeskrivelse

Følg E6 nordover forbi Lillehammer. Ta av til Gausdal (fv. 255). Følg veien gjennom Segalstad Bru mot Svingvoll. Ta av veien mot venstre ved Svingvoll (Skeivegen) til Skei. Følg veien i ca. 6,4 km. Kjør inn til Sør-Skei, på Sørskeivegen i 1 km og fortsett på Toftesetervegen. Ta så til høyre inn Torsdalsvegen og følg denne i drøyt 4 km til du er framme. Dette er en bomvei (50 kr).

Påmelding

Oppgi ønske om enkeltrom, leilighet eller dobbeltrom, og hvem du eventuelt kan dele rom med. Oppgi eventuelle matallergier. Navnene til alle påmeldte vil bli oppgitt ved reservasjon av hotellrom.

Målgruppe og deltakelse

Våre tilrettelagte tilbud er åpne for deg som har tilbud gjennom sykehuset på Reinsvoll, sykehuset på Sanderud eller DPS i Sykehuset Innlandet, og for deg som har tilbud gjennom kommunale tjenester innenfor psykisk helse i medlemskommunene.

Deltakelse koordineres av kulturkontakter og skjer i samarbeid med ledsager/pårørende. Vil du være med? Ta kontakt med / meld deg på via kulturkontakt i din kommune, sykehuset eller DPS.

Les mer om Kulturnettverket og se oversikt over kulturkontakter