Tilgjengelighet og rutiner i koronatider

Om behandlingshjelpemidler

Sykehuset Innlandet jobber med å sikre leveranse av utstyr og forbruksmateriell til hjemmeboende pasienter med behandlingshjelpemidler. Det innføres skjerpede rutiner for retur av brukt utstyr.

Tilgjengelighet, leveranse av utstyr og forbruksvarer

Sykehuset Innlandet jobber med å sikre leveranse av utstyr og forbruksmateriell til hjemmeboende pasienter med behandlingshjelpemidler.

  • Vi opprettholder tett kontakt med utstyrsleverandører for å sikre leveranser
  • For å kunne levere til alle er det svært viktig at det ikke bestilles varer og utstyr utover det som til enhver tid det er behov for
    • Unngå hamstring av forbruksvarer spesielt
  • Utstyr til beredskapsplasser etc. vurderes forløpende etter behov og i samråd med aktuell legespesialist på sykehus
    •  (Viktig at alt medisinsk teknisk utstyr benyttes der det til enhver tid er reelt behov)

Retur av brukt utstyr m/tilbehør via kommunale lager

Det er innført skjerpede rutiner for retur av alt brukt utstyr fra pasienter i hjemmet og institusjon

  • Alt brukt forbruksmateriell SKAL kastes som restavfall
  • Alle beholdere for sekret/vann kastes som restavfall
  • Kun medisinsk teknisk utstyr med tilbehør (som for eksempel batteri, strømforsyninger, stativ) ønskes i retur
  • Det skal pakkes i plast før retur - via kommunalt hjelpemiddellager
  • Ved påvist Covid-19 skal brukt/defekt utstyr IKKE RETURNERES uten avtale!
    • Det pakkes inn og settes til side i hjemmet inntil videre

Kontakt

Trenger du å kontakte oss med spørsmål knyttet til behandlingshjelpemidler?

  • Benytt e-post: bhm@sykehuset-innlandet.no
  • Fysisk oppmøte på sykehus reduseres til absolutt nødvendig
  • Telefon 62 43 88 50 er bemannet mandag til fredag mellom klokka 09.00 og 14.00
  • Pakker sendes fortrinnsvis til bostedsadresse/hjemmetjeneste