Sykehuset Innlandet utfører ulike spesialisthelsetjenester ved Hadeland spesialistsenter. Det er poliklinisk tilbud innen gynekologi (en til to dager per uke), kardiologi (en dag per uke), øre/nese/hals (en dag per uke), ortopedi (en dag per måned), revmatologi (en dag annenhver måned) og ultralyd (en gang per uke).
Vi gjør oppmerksom på at røntgentilbudet ved Hadeland spesialistsenter på Gran vil være stengt inntil videre fra og med 1. juni 2022 på grunn av manglende bemanning.
Det pågår en prosess for å rekruttere nytt personell og tilbudet vil åpne opp igjen når nyansatt radiograf er på plass. Inntil videre henvises pasienter til sykehuset på Gjøvik
Informasjon om rutetider
Reiser du til og fra offentlig godkjent behandling, kan du ha rett til å få dekket reiseutgifter. På helsenorge.no kan du søke om å få dekket reiseutgifter. Søknadsskjema på papir finner du på helsenorge.no eller hos din behandler. Har du spørsmål, trenger du hjelp til utfylling av søknad eller bestilling av reise? Ring pasientreiser på telefon 915 05 515.
Les mer om pasientreiser
Du får dekket deler av dine utgifter ved behandling hos lege, på poliklinikken eller andre behandlingsinstitusjoner, men du må betale en egenandel. Frikort for helsetjenester får du når du har betalt over et visst beløp i egenandeler. Det er ulike egenandeler avhengig av type helsetjeneste.
Les mer om egenandel og frikort her
Det er tillatt å ta bilder og filme på Sykehuset Innlandets områder, men vær oppmerksom på at pasienter, pårørende og helsepersonell ikke skal fotograferes eller filmes uten samtykke.
For å få time ved senteret trenger man henvisning fra en lege.
Henvisninger til gynekolog, kardiolog, øre/nese/hals-spesialist og ortoped sendes direkte til poliklinikkene ved sykehuset i Gjøvik, som setter opp timene ved Hadeland spesialistsenter.
Henvisninger til ultralyd sendes til:Avdeling for bildediagnostikk SI GjøvikKyrre Grepps gate 112819 Gjøvik
Har man henvisning til røntgen kan man selv ringe for å avtale time ved Hadeland spesialistsenter på telefon 61 11 72 80.
Helsetjenesten har et ansvar for å sikre god kommunikasjon mellom helsepersonell og pasienter med begrensede norskkunnskaper. Ved behov skal det bestilles kvalifisert tolk.
Les mer om rett til tolk her
Pasienter og pårørende kan logge på det trådløse nettverket "SykehusGjest". Første gang må du registere deg med telefonnummer.
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.