Kvalitetsindikatorer
Helsemyndighetene ønsker at pasienter, pårørende og publikum skal få bedre kunnskap om kvaliteten på behandlingen i helsetjenesten. For hvert behandlingssted publiserer Helsedirektoratet tilgjengelige kvalitetsindikatorer. Her kan du se utviklingen i resultatene over tid og sammenlikne med landsgjennomsnittet.
Kvalitetsindikatorer ved ulike behandlingssteder (helsedirektoratet.no)
Kvalitetsindikatorer ved Sykehuset Innlandet (helsedirektoratet.no)
Les mer om bruk og tolkning av kvalitetsindikatorer (helsenorge.no)
Pasientsikkerhet
I Sykehuset Innlandet skal alle pasienter få god og sikker behandling. Vi arbeider aktivt med å forebygge feil og uønskede hendelser. Målsettingen er å styrke pasientsikkerheten, og videreutvikle trygge og gode tjenester.
Pasienterfaringer
Pasientenes erfaringer med oppholdet ved Sykehuset Innlandet gir en pekepinn på kvaliteten på tilbudet. Tilbakemeldingene er viktige for at Sykehuset Innlandet skal bli bedre.
Vi gjennomfører jevnlige brukerundersøkelser både i egen regi og sammen med andre sykehus som deltaker i nasjonale pasienterfaringsundersøkelser.
Tilsyn og revisjoner
Mange ulike instanser fører tilsyn med og reviderer Sykehuset Innlandets virksomhet.