Kvalitetsindikatorer
Helsemyndighetene ønsker at pasienter, pårørende og publikum skal få bedre kunnskap om kvaliteten på behandlingen i helsetjenesten. På helsenorge.no publiserer Helsedirektoratet nasjonale kvalitetsindikatorer.
Les om kvalitetsindikatorer ved ulike behandlingssteder (helsenorge.no)
Les om kvalitetsindikatorer for Sykehuset Innlandet (helsedirektoratet.no)
Pasientsikkerhet
I Sykehuset Innlandet skal alle pasienter få god og sikker behandling. Vi arbeider aktivt med å forebygge feil og uønskede hendelser. Målsettingen er å styrke pasientsikkerheten, og videreutvikle trygge og gode tjenester.
Feil og skaderUønskede hendelser
Pasienterfaringer
Pasientenes erfaringer med oppholdet ved Sykehuset Innlandet gir en pekepinn på kvaliteten på tilbudet. Tilbakemeldingene er viktige for at Sykehuset Innlandet skal bli bedre.
Vi gjennomfører jevnlige brukerundersøkelser både i egen regi og sammen med andre sykehus som deltaker i nasjonale pasienterfaringsundersøkelser.
PasOpp
Tilsyn og revisjoner
Mange ulike instanser fører tilsyn med og reviderer Sykehuset Innlandets virksomhet.
Tilsyn, interne revisjoner og konsernrevisjoner