Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
En pasient bruker en bærbar datamaskin hjemme.

Digital egenrapportering

Digital egenrapportering gjør det enklere for deg å gi nødvendig informasjon til sykehuset i forbindelse med utredning og behandling. Du registrerer din informasjon på en sikker nettside, og informasjonen blir direkte overført til pasientjournalen.

Innlogging

Logg inn i Checkware via ID-Porten med elektronisk ID (BankID eller Buypass).

Innlogging for digital egenrapportering

Har du akutt behov for hjelp?

Ved akutt behov for hjelp, om du for eksempel frykter for ditt eget liv, ber vi deg ta kontakt med fastlege eller legevakt.​​ 

Løsningen som benyttes til digital egenrapportering har ingen døgnkontinuerlig vaktfunksjon. Det varierer hvor lang tid det tar før behandler går gjennom din informasjon.

Om digital egenrapportering

​Barn og unge eller andre som ikke har elektronisk ID, kan få engangskode på sms og/eller e-post etter avtale. Via innloggingsfunksjonen må du logge deg på med valget «Engangskode».

Du blir bedt om å logge deg på med brukernavn og passord. Brukernavn er personnummeret ditt. Passordet får du opplyst av ditt behandlingssted, eventuelt brukes funksjonen «Glemt passord».

Har du tekniske problemer med innlogging på ID-Porten, kan du få svar på vanlige spørsmål via Digitaliseringsdirektoratets hjelpesider: ID-porten (difi.no).

Ta ellers kontakt med avdelingen du får behandling ved dersom du har spørsmål knyttet til løsningen for digital egenrapportering.

Digital egenrapportering tilfredsstiller kravene i Norm for informasjonssikkerhet og personvern i helse og omsorgssektoren (ehelse.no)

Se også mer informasjon om personvern for Sykehuset Innlandet.

Sist oppdatert 03.05.2024