Vi bruker informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for at nettsidene våre skal fungere.
Les mer om våre informasjonskapsler
Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
En pasient får en injeksjon.

Kvalitet og pasientsikkerhet

Vi arbeider aktivt med å forebygge feil og uønskede hendelser for å styrke pasientsikkerheten og videreutvikle våre trygge og gode tjenester. Her finner du en oversikt over erfaringer våre pasienter har, resultater vi oppnår i henhold til nasjonale krav og hvilke tilsyn helsemyndighetene fører med vår virksomhet.

​​Kvalitetsindikatorer

Helsemyndighetene øn​sker at pasienter, pårørende og publikum skal få bedre kunnskap om kvaliteten på behandlingen i helsetjenesten. For hvert behandlingssted publiserer Helsedirektoratet tilgjengelige kvalitetsindikatorer. Her kan du se utviklingen i resultatene over tid og sammenlikne med landsgjennomsnittet.​

Kvalitetsindikatorer ved ulike behandlingssteder (helsedirektoratet.no)

Kvalitetsindikatorer ved Sykehuset Innlandet (helsedirektoratet.no)

Les mer om bruk og tolkning av kvalitetsindikatorer (helsenorge.no)

Pasientsikkerhet

I Sykehuset Innlandet skal alle pasienter få god og sikker behandling. Vi arbeider aktivt med å forebygge feil og uønskede hendelser. Målsettingen er å styrke pasientsikkerheten, og videreutvikle trygge og gode tjenester.

Feil og skader

Uønskede hendelser​​

​Pasienterfaringer

Pasientenes erfaringer med oppholdet ved Sykehuset Innlandet gir en pekepinn på kvaliteten på tilbudet. Tilbakemeldingene er viktige for at Sykehuset Innlandet skal bli bedre.

Vi gjennomfører jevnlige brukerundersøkelser både i egen regi og sammen med andre sykehus som deltaker i nasjonale pasienterfaringsundersøkelser.

PasOpp

Tilsyn og revisjoner

Mange ulike instanser fører tilsyn med og reviderer Sykehuset Innlandets virksomhet.

Tilsyn, interne revisjoner og konsernrevisjoner

Sist oppdatert 07.03.2025