Ungdomsrådet

Ungdomsrådet jobber for at det legges bedre til rette for unge pasienter i sykehus.

Kontakt Ungdomsrådet i Sykehuset Innlandet
Medlemmer i ungdomsrådet, gruppebilde.
Ungdomsrådet i Sykehuset Innlandet: Magnus Lang-Ree (foran fra venstre), Isabell Breidal Bekkevold, Emil Gunnerud Johansen, Synne Rognås og Inga Røyseng Skåden. Storm Gunstad Lo var ikke til stede. Bak står koordinatorer Christine Vagstad Johansen og Berit Gallefoss Denstad.

Hva g​​jør Ungdomsrådet?

Ungdomsrådet representerer aldersgruppen 12-25 år og taler ungdom sin sak.

Rådet jobber blant annet for å bedre møtet med helsevesenet, og for å få folk som jobber i helsevesenet til å forstå at ungdom er en egen pasientgruppe, enten de møter pasienter i aldersgruppen i poliklinikk eller på sengepost.

Ungdomsrådet ønsker å høre fra deg om hvordan du ønsker at helsevesenet skal være i møtet med ungdommer.

Har du spørsmål, noe du vil ta opp eller noe du vil vi skal vite om? Ta gjerne kontakt!

​​Hvem er u​ngdomsrådet?

Synne Rognås

Leder i Ungdomsrådet

Inga Røyseng Skåden