Epilepsi - digital hjemmeoppfølging
Digital brukerstyrt hjemmeoppfølging er en fleksibel oppfølging for pasienter med en stabil anfallssituasjon.

Hvis anfallssituasjonen din er stabil og du følges opp med blodprøvekontroller og resepter på medisiner, kan digital hjemmeoppfølging være noe for deg. Helsepersonell vil vurdere dette i samråd med deg.
Før
Du får en SMS med lenke til innlogging i den digitale løsningen ditt sykehus bruker. Du må logge deg inn via ID-porten og kan bruke PC, nettbrett eller mobil. Når du har logget deg inn vil du få tilgang til en skriftlig brukerveiledning.
Den digitale kommunikasjonen skjer via følgende løsninger:
- Digital hjemmeoppfølging. Grunnet elektronisk utveksling av sensitiv personinformasjon må du logge deg inn via ID-porten med BankID, Buypass eller Commfides.
- Meldingsutveksling i digital løsning mellom deg og helsepersonell
- Telefonkonsultasjon ved behov
Under
Utfylling av elektroniske skjema
To ganger i året vil du motta et standard kartleggingsskjema.
Svarene du avgir i skjemaene vil være avgjørende for videre oppfølging; nytt skjema om et halvt år, behov for at noen ringer deg eller behov for legetime.
Kontakt med sykehuset
Du kan når som helst sende inn svar på kartleggingsskjema dersom du har behov for å rapportere endringer eller har behov for kontakt med helsepersonell. Nytt skjema vil være tilgjengelig i løsningen for utfylling 24 timer etter forrige skjema er levert.
Du kan også ta kontakt gjennom den digitale meldingsutvekslingen. Helsepersonell vil følge opp meldinger og besvarte skjema fortløpende. Kontakt fastlege eller legevakt dersom det haster.
Øyeblikkelig hjelp
Vi gjør oppmerksom på at meldinger ikke overvåkes av helsepersonell kontinuerlig. Ved behov for øyeblikkelig hjelp må du ta kontakt med legevakt eller ringe 113.
Etter
Ved stabil anfallssituasjon over lang tid kan oppfølgingen ved sykehuset avsluttes. Da vil fastlege kunne følge opp videre.