Innlogging
ID-porten brukes ved innlogging. Det er en felles innloggingsløsning til offentlige tjenester på internett. Du bruker det kanskje for å logge inn i nettbanken, Altinn eller helsenorge.no.
Les om ID-porten (difi.no)
Problemer med å logge inn?
Innlogging er ikke tilgjengelig før du har fått sms fra sykehuset om at du kan starte opp i eMestring.
Har du fått sms, men får ikke logget inn?
Da er det trolig gjort en feilregistrering i din profil. Ring Sykehuset Innlandet på telefon 915 06 200 og be om å bli satt over til DPS Lillehammer. Fortell de at du har problemer med innlogging på eMestring, og be om å få snakke med en superbruker.
Hva er i programmet?
Hver behandling består av moduler som inneholder sider med ulike tema du skal lese. Det er hjemmeoppgaver til hver modul. I tillegg kommer det det ulike arbeidsark gjennom behandlingen. Det er også ulike spørreskjema knyttet til behandlingen.
Tekst/innhold lastes ikke ordentlig inn
Oppdatert nettleservinduet med ↻ (eller F5 på PC-tastatur). Trykk eventuelt på hjem-symbolet for å komme tilbake til oversiktsbildet.
Tilgang til nye moduler underveis
eMestring er veiledet internettbehandling. Det er behandler som gir deg tilgang til neste modul da du er ferdig med innhold og oppgaver. Normalt er det en uke med arbeid per modul. Din behandler sier fra ved oppstart hvilke dager de vanligvis er innlogget og følger opp din behandling.
Meldingsskjema / kontakt med behandler
Bruk først og fremst meldingstjenste i programmet til å holde kontakt med din behandler underveis. Om det er nødvendig kan behandler ta kontakt med deg på telefon eller sette opp en videosamtale underveis.
Husk at meldingsskjema i programmet ikke er en chat. Behandler leser ikke meldingene fra deg umiddelbart. Har du spørsmål du trenger rask svar på, anbefaler vi deg å ringe.
Bibliotek og innsendte skjema
Tekstmaterialet du leser og leverer underveis i behandlingen legges i et bibliotek du finner inne i eMestring. Her finner du utskriftvennlige versjoner av modulene du er ferdig med. Det er tilgjengelig i seks måneder etter avsluttet behandling.
Teknisk brukerstøtte
Tekniske feil kan oppstå. Vi vil løse disse raskest mulig. Er det tekniske problemer du ikke får løst via din behandler, kan du beskrive utfordringen kort i en e-post til:
emestring@siv.no
Husk at sensitive data ikke skal sendes på e-post. Ikke send tekst eller bilder med brukernavn/personnummer eller passordinformasjon på e-post.